Thursday, October 11, 2012

Kerjaya



assalamualaikum w.b.t


dah masuk 3 bulan lebih aku duduk kat rumah je lepas tamat pengajian... macam Mem Besar pun ada jugak.. apa tak nya, makan tidur je kerja... Huh..!!  apa pun tak boleh.. dah 3 job interview aku dapat.. dua aku tak pergi sebab jauh sangat.. kat seberang laut sangat... yang mintak jauh-jauh tu dah kenapa kan... aku main hantar resume je kat mana-mana vacancy yang ada.... mana tau sekali interview terus dapat kan.. ehehhehhe... hah..!! yang 1 interview ni lagi dekat je... kat sini je.. Tawau tanah air ku tercinta... Cheewah..!!.. aku pergi meninterviewkan diri dua minggu lepas.. masa aku kat sana, aku sorang je kot interview... mak ai... aku ingat ramai... En.Penemuduga tu tak banyak soal sangat pun.. dia tengok result aku banyak.. lepas tu dia tanya ada lesen memandu tak.. aku dengan yakinnya menjawab "tak ada encik"... pandai bawak kereta atau motor ke.. aku pun jawab lagi "tak pandai encik"... En.Penemuduga tu terus geleng kepala... hahhahahaha..  dia siap tanya lagi bila nak pergi ambil lesen.. aku pun jawab dengan sepenuh hati "lepas ni jugak saya pergi"... berani tak berani.... hahhhahah... lepas interview tu, en.penemuduga ajak aku pergi tengok site.. aku pun ikut je la... dalam hatiku berkata, "macam betul-betul jadi je dia ambik aku kerja ni"... kalau jadi, alhamdullillah lah kan..... siapa yang tak gembira bila dapat kerja... kan kan kan... sekarang ni aku tengah dalam proses pengambilan lesen memandu... harap-harap En.Penemuduga tu call aku balik nanti untuk mengerjakan kerja tu...
macam ni la kot kalau aku kerja... pakai topi putih.... huhuhuhu... (sumber: Mr.Google)


baru sekarang nak ambil lesen memandu... dulu-dulu tak nak pergi... kan sekarang dah rugi...kalau tak, dah kerja dah sekarang ni

No comments:

Post a Comment